top of page

הסרבנית עתליה בן אבא שוחררה משירות צבאי

חברתנו הסרבנית עתליה בן אבא קיבלה היום, 27 ביוני 2017, פטור משירות צבאי, ושוחררה מן הכלא.

ועדת אי-ההתאמה של צבא מדינת ישראל פרסמה היום הודעה על מתן פטור לעתליה - כאשר רק אמש, ב-26 ביוני, עמדה עתליה בפני ועדת הצפון הצבאית לדיון בדרישתה לפטור מטעמי מצפון. היום קיבלה עתליה תשובה שלילית מוועדת המצפון, אך אשר כוללת המלצה להביאה בפניה ועדת אי-ההתאמה, ומיד הועברה להופיע בפני וועדת אי-התאמה; זו הודיעה על שחרורה של עתילה לאלתר, בפטרה משירות בצבא. עתליה יצאה את כתלי בית הכלא וחזרה לביתה.


עם צאתה מן הכלא, עתליה מצהירה:


הצבא יכול לקרוא לפטור שנתן לי בכל שם שירצה, אך הלכה למעשה זהו פטור שניתן לי מתוקף סירובי הפשוט להשתתף במערכת הפועלת באמצעים אלימים לדיכויו של עם אחר, משליטה עליו כיבוש כבר 50 שנים, ומטילה מצור שאת השלכותיו המסוכנות עדיין לא ניתן לאמוד. אני יוצאת מהכלא הצבאי בראש מורם, כשלצדי תומכים רבים המביניםם כמוני שסירוב לקחת חלק בכיבוש הוא בחירה מוסרית הכרחית. לפני ואחריי היו ויבואו סרבניות וסרבני מצפון נוספים, תנועה הולכת וגדלה של צעירים שלא מהססים לומר - עד כאן.


בדיון בוועדת המצפון נשאלה עתליה: "אם היינו יכולים להגשים לך משאלה אחת, מה היית בוחרת - לקבל פטור מועדה זו, או לסיים את הכיבוש?"; עתליה השיבה: "סיום הכיבוש."

עוד על שחרורה של תמר בידיעות באתרים שיחה מקומית, הארץ, נענע10, ובבלוג החברים של ג'ורג'.

English coverage at 972mag.com, Haaretz.com.

פוסטים נוספים
תגיות
No tags yet.
bottom of page