top of page

רבים שואלים בכל הזדמנות מה היה קורה אם כל הישראלים היו מסרבים לאחוז נשק, ואני עונה שמעניין יותר מה ה

עד כה ישבתי 57 יום בכלא על סירובי להתגייס לצבא, והיום אתייצב לסרב בפעם החמישית. הרבה אנשים שואלים אותי בכל הזדמנות: ״מה היה קורה אם כל הישראלים היו מסרבים לאחוז נשק?״, ואני עונה שהשאלה המעניינת יותר היא ״מה היה קורה אם כל מי שחי כאן, בין הים לנהר, היה מסרב לאחוז בנשק?״. התשובה היא מן הסתם שהרבה פחות אנשים היו נהרגים. אני לא יכול לדרוש רק מאנשים מהצד השני להניח את נשקם בעוד אני ממשיך להשתמש בו, אני צריך לשים את האינטרסים הלאומיים שלי בצד, לטובת כלל האנשים שחיים בין הים לנהר, ולסרב לאחוז בנשק. לכן אני מתייצב היום פעם נוספת בבקו״ם, בשביל לסרב שוב.

מאז הפעם האחרונה שסירבתי מניין ההרוגים בהפגנות ברצועה הגיע ל-185, בעוד שבזמן הזה ישראל המשיכה להחמיר את המשבר ההומניטרי, הפעם באמצעות צמצום שטח הדיג והוראה חדשה להפסיק את אספקת הדלק. במקביל, הכפר חאן אל אחמר עדיין עומד בפני גירוש כחלק מהמדיניות הישראלית לייהוד הגדה. שלשום (שישי) גם נהרגה אישה פלסטינית ליד שכם, חשד סביר שעל-ידי מתנחלים. המשטרה עוד לא הוציאה הודעה חד משמעית בנושא, ועם זאת ברור שאלימות מתנחלים כלפי פלסטינים אינה דבר נדיר בגדה המערבית. חקירה וענישה ענייניות ומספקות מצד המשטרה לעומת זאת נדירות מאוד. כן, נמשכו גם השריפות בדרום ושלושה ישראלים איבדו את חייהם בפיגועים. ובסירוב שלי אני מבקש לחבר בין הדברים ולומר: כל זה קורה כי ישראל היא מדינה לא דמוקרטית, שבה היהודים קובעים את גורלם של הפלסטינים. ולכן, אסרב שוב ושוב עד שאשתחרר.

 

רוצים לכתוב להלל ולחזק אותו? שלחו מייל ל: hillel.garmi@gmail.com

 
הלל גרמי; צילום: יואב אשל

פוסטים נוספים
תגיות
No tags yet.
bottom of page